بستـــــــــان العابدين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ............... اهلا بكم ومرحبا اخواننا واخواتنا بمنتدانا ومنتداكم ((إلاّ رمضان)).... متمنيين لكم الافادة والاستفادة قدر الامكان ... من موضوعاتنا وموضوعاتكم بما يتناسب مع كل مسلم انسان.....^_^ نتمنى انضمامكم معنا^_^
بستـــــــــان العابدين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ............... اهلا بكم ومرحبا اخواننا واخواتنا بمنتدانا ومنتداكم ((إلاّ رمضان)).... متمنيين لكم الافادة والاستفادة قدر الامكان ... من موضوعاتنا وموضوعاتكم بما يتناسب مع كل مسلم انسان.....^_^ نتمنى انضمامكم معنا^_^
بستـــــــــان العابدين
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
للتواصل مع ادارة المنتدى يمكنكم اضافه الايميلات الاتيه
للاخوة فقط >>>    bostan_4_bro@yahoo.com
للاخوات فقط >>>   bostan_4_sis@yahoo.com

لتتعرف على منتدى بستان العابدين اكثر او لتعرف كيفية وضع موضوع او كتابة تعليق فضلا ادخل هذا الرابط

مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin
Admin

العمل/الترفيه : Interior designer ............ In Shaa Allah
المزاج : التفااااااااااااااااااااائل دوما الحمد لله

مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟   مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟ Icon_minitimeالجمعة يناير 22, 2010 8:05 am

مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟ 341358

اقفوا و اقرأوها بالراحة و فكروا Smile

اختي ممكن تغيري صورة المغنية او الممثلة دي من بروفايلك؟؟

دي مش صورتي وانا شايفة ان مفيهاش حاجة
صورة عجبتني وحطيتها ايه المشكلة يعني طالما مش صورتي

لاء فيها

ازاي فيها؟؟

اوكي صلي على النبي

عليه الصلاة والسلام

حضرتك محجبة؟؟

أيوه

محجبة ليه؟؟

علشان شعري مينفعش يظهر

يعني انا لو بصيت على شعرك هاخد على كل شعرة منك سيئة

أكيد

وانتي هتاخدي سيئة

طبعا

طيب الصورة اللى انتي بتحطيها دي عالايميل مش البنت دي مش محجبة؟؟

ايوه

يبقي انا لما ابص عليها انا باخد سيئة

أه

وانتي بتاخدي سيئة

ليه؟؟ دي مش صورتي

مش انتي اللى حطيتيها؟؟

أيوه

اديلك مثال لو واحد مثلا عنده فيديو وعنده شرايط افلام اباحية وجاب صحابه وقعدهم واتفرجوا معاه مش هو هياخد ذنبهم ؟؟

أيوه

طيب ما الافلام هو مش جواها

ممممممممممممممم

وكمان صاحبة الصورة بتاخد 3 سيئات بسبب انك اخدتي سيئة وانا اخدت سيئة ده بسسسسسسسسسسس لو انا نظرت على شعرة واحدة بس منها

------------------------------------

ثانيا

في ايه تاني؟؟

انا كل اللى كنت بتكلم عليه هو الشعر ده لسه الميكب والنظرة والحاجات اللى باينة فيها

مش فاهمة

بصي يا اختي في قاعدة بتقول ((يحشر المرء مع من احب)) يعني طالما حبيتي المغنية او الممثلة دي يبقي انتي معاها يوم القيامة والله اعلم هي بتعمل ايه وعندها من الصورة دي بس كام سيئة

------------------------------------

ثالثا

هو فيه ثالثا؟؟

اه زمااااااااااااااان كان في واحد من بني اسرائيل بيعبد ربنا ومتفاني في العبادة
تعالوا نشوف الحديث مع انه ((ضعيف)) بس ناخد بفضله

(( أوحى الله عز وجل إلى جبريل عليه السلام أن اقلب مدينة كذا وكذا بأهلها ، قال : فقال : يا رب ! إن فيهم عبدك فلانا لم يعصك طرفة عين ، قال : فقال : اقلبها عليه وعليهم فإن وجهه لم يتمعر في ساعة قط ))
الصفحة أو الرقم: 6/2581
خلاصة الدرجة: ضعيف

الحديث ده بيقويه حديث
((من رأى منكم منكرا فليغيره بيده ، فإن لم يستطع فبلسانه ، فإن لم يستطع فبقلبه ، و ذلك أضعف الإيمان ))
الراوي: أبو سعيد الخدري المحدث: الألباني - المصدر: صحيح الجامع - الصفحة أو الرقم: 6250
خلاصة الدرجة: صحيح

طبعا انتي هي محطوطة عندك في البروفايل وانتي مغيرتيش حاجة بايدك
وكمان بلسانك مقولتيش ده غلط
وكمان بقلبك عادي ده كمان بيحبها مع انها عاصية ومش محجبة

ممممممممممممممم ياااااااااااااااه ده الموضوع طلع مش هين

اه وكتير من البنات بتحط صور وهما مش عارفين المخاطر يعني ممكن عداد السيئات شغال على الواحد وهو عمال بيقرا قرآن ويصلي بس حاسس انه مش مبسوط ويكون السبب صورة ملهاش اي لزمة على البروفايل

اه اكيد

طيب ليه متكونش صورة بروفايل الواحد
سبيل في زيادة حسناته؟؟

بشوف بنات بتحط صورة ((الايموز)) تعرفي عنهم حاجة؟؟؟ تقولي لاء طيب ليه بتحطي نفسك في موضع لناس مش ملتزمين ده اقل شئ ممكن يتقال عنهم

ليه يا جماعة مبقيناش بنفكر؟؟

ليه بقينا كل منشوف واحد عامل حاجة بنقلد واحنا على بصرنا غشاوة مش بنميز ده صح ولا غلط ولا بنقول لنفسنا يا تري الصورة دي هتزودني ايه ؟؟ حسنات ولا سيئات؟؟

ليه تحطي صورة ممثلة اجنبية ممكن تكون في فيلم مارست الزنا علنااااااااا قدام الناس وتلطخي سمعتك بسمعة لواحدة زي دي؟؟

اه هي داخلة قلبك وبتحبيها وشايفاها ملاك
بس دي ممثلة

يعني اللى بتشوفيه منها كله كدب في كدب

ارجوكي يا اختي ارجوكي خليكي بشخصية مستقلة مش علشان صديقاتك بيعملوا كده يبقي مبرر انك تعملي زيهم

لان يوم القيامة
مفيش ولا صاحب ولا اب ولا ام

إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُواْ مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُواْ وَرَأَوُاْ الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الأَسْبَابُ * وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُواْ لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّؤُواْ مِنَّا كَذَلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياريت متخليش نفسك تيجي تقولي يوم القيامه
يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلانًا خَلِيلا

ياريت
منقووووول

https://bostanalabdeen.ahlamontada.com

مين يتحمل مصدر سيئات جارية؟؟
صفحة 1 من اصل 1